saraislandshastar.blogg.se

Unghästchampionatet

Publicerad 2015-10-12 15:22:38 i Allmänt,

Jag och pappa lastade honom på lördagen och åkte ned till Linköping och Stenholmen. Legolas visades under söndagen. Redan under lördagen fick han en stjärna av mig! Min mest lättlastade häst och stod snällt i transporten hela vägen. När vi lastade ur på Stenholmen var han precis lika lugn som han är hemma; sa inte ett ljud och ställde sig direkt för att äta i boxen.
 
Under söndagen visade han upp sig från sin bästa sida! Trav med gott sväv och steg samt en riktigt bra galopp! Jag hörde fina kommentarer från läktaren samtidigt som han visades. Tyvärr töltade han inget självmant utan verkade satsa på sina andra gångarter ;) Men sedan skulle han gå och springa vid sidan (som vi inte tränat på..) och då visade han upp lite tölt för hand och plockade några poäng där också! Under exteriörbedömningen hade han mycket svårt att stå stilla och var lite orolig, men ändå höjde han sig med 6% där!
 
Efter det knackiga kvalet där jag inte tyckte att han visade upp sig särskilt bra (sprang mycket i korsgalopp, vilket han aldrig gör annars! och travade bara några fjuttiga steg..) låg han på totalt 68,38% men efter visningen på championatet hamnade han på 75,92%! En rejäl höjning och höjde sig på allt! Gångartsmässigt fick han högst poäng av alla 2åriga hingstar!
 
Under hela helgen har han varit en riktig pärla. Skött sig exemplariskt bra! och till och med min pappa som är helt okunnig kunde hantera och leda min lilla hingst utan att jag var det minsta orolig. 
 
Allt som allt hamnade han på en 2a plats och kan titualera sig som Sveriges andra bästa 2åriga hingst.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela