saraislandshastar.blogg.se

Min favorit

Publicerad 2015-10-08 20:23:00 i Allmänt,

Min absoluta favorithäst och som jag aldrig kommer att sälja är Glódis! Glódis red och tränade jag hos Frida för fyra år sedan när jag jobbade. Första gången jag träffade henne var år 2009, då var hon två år, väldigt spänd och rädd... och jag sa då att jag aldrig någonsin skulle sätta mig på den där hästen. Men två år senare när hon var inriden fick jag i uppgift att motionera den där lilla hästen. Jag var skeptisk och stängde in oss i lilla ridhuset... men så fort jag satt mig upp och vi gått några steg så fastnade jag! Hon var ju helt underbar att rida! och inte alls spänd. Efter det fick jag fortsätta med henne och ha henne som "min".. Men det tog bara 2 månader och sedan köpte jag den där lilla röda hästen. Jag har inte ångrat mig en dag och hon ger mig fortfarande häftiga ridupplevelser då och då! Det finns mycket tempo och häst i den där lilla hästen samt lite humör men vi brukar för det mesta komma överens. Hon är verkligen otroligt rolig att rida och arbeta med. Tanken är att jag ska rida och tävla henne och sen får hon bli mitt avelssto; kommer dock bli svårt att "ställa av" henne då jag verkligen älskar att rida den här hästen! .... men jag har ju några år på mig att rida först ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela