saraislandshastar.blogg.se

Tisdag

Publicerad 2015-11-10 10:47:00 i Allmänt,

Idag är jag ledig och kommer spendera dagen i Västerås med min pojkvän; lite shoppning och äta ute (vardagslyx). Just nu är jag inne i ett "hästbyte", jag har sålt två hästar (Jódis och Nattadiis), Fossboi och Runar har gått på vila och Freisting ska ridas några veckor till innan hon får sin vintervila. Jag har fått två nya hästar i träning; Ingemar & Ivan, 3åriga hingstar som ska ridas in.. ytterliggare en är ev. på ingång. 
 
Glódis går riktigt bra och vi är nu inne på att öppna upp för passen! Mycket spännande! Hon är ingen pass-stjärna direkt, men vi ska göra så gott vi kan och se vart det leder.. Jag red för Reynir förra veckan och han provade lägga henne i pass och hon svarade "Ja". Jag har också lagt henne och det har gått bra. Hon är inte stabil, inte snabb heller men det kommer .... hon har mycket spring i sig ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela