saraislandshastar.blogg.se

Ledig och återhämtning

Publicerad 2015-11-10 11:06:00 i Allmänt,

Ibland måste man återhämta sig; idag är en sån dag. Jag jobbar i stort sätt jämt.. jag är ute i stallet 8-ca18; ett par gånger i veckan, längre. "Fritid" går till att bokföra, planera ridskola, kundkontakt! vilket som tar oerhört med tid.. mestadels är det mejlande fram och tillbaka om saluhästarna. Även på mina lediga dagar svarar jag på mejl. Många gånger när jag träffar vänner eller famllj sitter jag ibland med telefonen och det är inte för att jag inte är intresserad av vad dem har att säga utan för att jag helt enkelt har kontakt med kunder eller potentiella kunder. Är man inte tillgänglig så kan man aldrig bli bäst; och jag vill vara bäst.
 
Så ibland måste jag vara ledig och helt "off".. svarar dock på mejl och samtal fortfarande men allt annat läggs åt sidan och det behöver man för att vara på topp! Att göra absolut ingenting är ok. Jag kan ibland ligga på soffan i pyjamas en hel dag och kolla på film.. hur skönt är inte det? Pausa ibland och blir mer effektiv och må bättre.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela